fredag 6. mars 2015

MOBILBLOGGING


Foto: The Wonderforest
Det er sjeldent jeg får brukt speilreflekskamera om dagen, og det å sette meg ned foran dataen, redigere bilder og skrive innlegg - tiden strekker ikke til. Jeg skulle så gjerne oppdatert bloggen oftere enn det jeg gjør. Derfor prøver jeg å få til bloggskriving fra mobilen! Den har jeg stort sett alltid med meg, og da er det lettere å legge ut et innlegg sånn "i farta". Så hvis jeg hadde fått til det hadde det forhåpentligvis blitt litt bedre. Utfordringen er bildetaking og redigering, men jeg får prøve meg fram.  

Da jeg startet å blogge for over 10 år siden (!!) gjorde jeg det for at familien kunne følge med oss mens jeg og min mann studerte i Australia, og det er kjempegøy å gå tilbake å lese hva vi drev med! Bloggskrivingen har endret innhold siden den gang (og jeg hadde en annen bloggadresse), den har blitt mer interiørfokusert og mindre blogging om meg, familien og barna. Nå vurderer jeg rett og slett å skrive om litt mer enn interiør, ta med mer om hverdagsliv - høres det fornuftig/interessant ut? Så er det i allefall morsomt for meg å gå tilbake å lese om 10 år igjen - hehe! Ikke vet jeg hvor mange som er innom her å leser heller, Instagram har tatt over mye av bloggosfæren, jeg merker det også selv. Jeg leser fortsatt mange andre blogger, men er elendig på å kommentere. Da skriver jeg heller på Instagram-kontoen til vedkommende, jeg føler det er mer dialog der. Så hvis du leser dette, legg gjerne igjen en kommentar her eller på min Insta! :) Så håper jeg vi blogges/instagrammes mer fremover!

6 kommentarer:

  1. Jeg er innom her og jeg elsker at du vil skrive mer hverdagsliv. Jeg blåste liv i min egen blogg for 1 mnd siden og har blitt mer personlig. Har ikke angret ett sekund.

    Gleder meg til veien videre hos deg, fina❤️

    God helg!
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, søte du! Godt å høe at du ikke har angret på å være mer personlig på bloggen! Koselig å følge deg videre fremover, spennende tider nå! :)

      Slett
  2. God lørdags formiddag til deg! Jeg er i alle fall innom deg titt og ofte, og koser meg med det som måtte - både interiør og hverdagsliv er kjærkomment tenker jeg. Hyggelig å bli litt mer kjent med livene til hverandre utenom kun interiør også :-) Kjenner meg sånn igjen i det du skriver om at tida ikke strekker til. Men, den som venter på noe godt, kan som kjent vente lenge! Sånn har jeg det med blogginnleggene dine. Så! Da vet du det! :-) Ønsker deg en finfin helg! Hilsen en fan på sidelinja - som er like dårlig til å kommentere på andres blogger, men ikke klarte å la være nå. Og SPOINK, - der var det et melkeglass på kjøkkenet som veltet hører jeg på lillemor ja - det var akkurat det jeg rakk kommentere denne gangen, hehe. Sånn går no´dagan. Klem fra BEate i Skien.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Beate!
      Tusen takk for at du tok deg til til å legge igjen en utrolig koselig kommentar! Sånn midt i melkeglassvelting.. :D
      Jeg er enig med deg, det er gøy å bli kjent litt med livene til hverandre, det tenker jeg også om de bloggene jeg er innom.
      Ønsker deg en fortsatt god uke!
      Klem fra Kikki

      Slett
  3. Jeg titter innom deg her & min personlige mening er at jeg liker blogg mer enn instagram. For her kan man skrive mer,både om interiør og hverdagsliv.
    Gleder meg til å lese mer om hverdagen deres.
    Ha en fin søndag.
    Klem Christina

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Christina! Så fint å høre noen som liker blogg mer enn instagram! Føler det er mange på "den andre siden" så det er godt å få flere synspunkter på saken! Jeg syns blogg og insta utfyller hverandre, så jeg klarer nok ikke å slutte med noen av delene - ennå. :)
      Ønsker deg en god uke!
      Klem fra Kikki

      Slett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki