søndag 20. oktober 2013

EPLER FRA HAGEN


I dag kom den første snøen her hos oss! Store filler som dalte sakte fra oven. De to små syns det var superstas, nesten litt magisk! Veldig gøy å høre hvordan de reagerte, fantastisk barnlig glede! Snøen la seg ikke noe særlig på bakken, og nedbøren gikk over til regn etterhvert. Neste uke er det meldt mildt igjen, så dette var nok bare en forsmak. :) Siden høsten virkelig er på hell tenkte jeg det var på tide å få plukket de siste eplene som hang igjen - bedre sent enn aldri?? Syns de var så fargerike og fine der de lå i kurven, litt blanke etter regnet. Kurven har jeg arvet etter svigermor, og trekket har jeg sydd for mange år siden. 

Håper du har hatt en fin helg! Har vinteren kommet til dit du bor, eller er det fortsatt litt høst igjen? 

10 kommentarer:

  1. Så nydelig og friskt. Lekre bilder fra deg som vanlig ;-)
    Her er det fortsatt høst, men kaldere og plutselig daler det ned her også.
    Fin ny uke til deg!
    Klem Vibeke

    SvarSlett
  2. To kontraster med epler og snø!:) Her e det skikkelig høst ennå:)

    SvarSlett
  3. Nydelig bilder! :) Fikk skikkelig lyst på epler. :) I ålesund har vi vært heldige med været i det siste. Blå himmel og sol. Men i helgen var vi på hyttetur og da snøvet det, så det var litt av en kontrast på vei hjem idag. Fra snø til grønt gress. ;)
    Ønsker deg en fin ny uke!
    klem

    SvarSlett
  4. Så nydelige bilder❤️så rart det må være at det kom snø,synest nett det var 20 grader ute og her vest med kysten så er det ikkje alltid det kommer før i slutten av november..men vinterklærna er klar:)

    Fin kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. Så fine bilder. Høsten er på hell nå, litt trist men skal bli gøy med vinter og. Her er det fortsatt høst, veldig kaldt. Var på fjellet i helga, og der kom det bittebittebittelitt snø, la seg så vidt her og der :)

    SvarSlett
  6. Den første snøen er alltid magisk. Det er meldt snø (eller kanskje sludd..) her i morgen, og jeg venter i spenning på guttenes reaksjon. :)
    Koselig kurv og fine epler. Håper de smaker like godt som de ser ut. ;)

    SvarSlett
  7. Kjekt med epler frå eigen hage:-). Her var markane kvite av frost i dag tidleg og snøen har komt langt ner i fjella. Eg er glad i vinter og snø men den kan godt la vente på seg ei stund til:-)

    SvarSlett
  8. Det så deilig ut! Det er så gøy å kunne høste mat i egen hage :)

    SvarSlett
  9. Så superlekkert og fristende dette så ut! Ah, nå er det bare å glede seg til de små frukttrærne mine klarer å hoste fram litt mer enn et par-tre epler ;))


    Ha en fin, ny uke!
    Super blogg du har <3
    KLEM
    anette

    SvarSlett
  10. Så fine bilder, og ikke minst høstlige :) God stemning! Vi plukker epler fra min fars hage, min barndomshage. Idyll! Ønsker deg en flott tirsdag. Klem Monica.

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki