fredag 31. august 2012

VENNEBYEN

Tidligere i sommer fikk jeg en hyggelig mail fra Sissel som hadde vært innom bloggen min, og hun spurte om jeg kjente til Vennebyen. Og de kjenner vi veldig godt - vi har fulgt med serien helt siden vi så den første piloten på VGTV for mange år siden! Klippet kan du se her om du vil. (Jeg husker det var fast metode for å få klippet neglene på storejenta, mens hun så på denne introen - da satt hun helt muse stille og fulgte så spent med!) Ekstra morsomt syns jeg det er at serien er skapt av en norsk politimann, det hele begynte med godnatt-historiene han fortalte til sine barn. 

Den hyggelige damen fra Vennebyen fortalte at de hadde noen produkter i nettbutikken som de ønsket anmeldelse på. Stemningen var høy (og en smule kaotisk) da pakken kom i posten, og to ivrige små hjalp til med å åpne pakken. 
Pakken innholdt masse flott fra Vennebyen til hver av barna: T-skjorte, en bamse, refleksvest (perfekt nå for høsten!) og plaster! På deling fikk vi CDen "Verdens beste venner". Selvfølgelig skulle alt testes og prøves ut med en eneste gang! Av med klær og på med nye t-skjorter og refleksvest også. Vi måtte til og med prøve et plaster, plutselig hadde noen SÅ vondt på et kne - rart med det.. :) 
Ungene var superfornøyde og stolte av det de hadde fått. CDen har vi hørt på hver dag siden vi fikk den, ofte i bilen på vei til barnehagen. Da får de velge en sang hver som vi rekker å høre på. Sangene er kjempepopulære hos oss, spesielt Apa, Ted og Elfie sin sang. Og Jumpy også. Melodiene og tekstene (på de aller fleste sangene i alle fall) er også populære hos oss voksne, man blir ikke gal i hodet av å høre på de flere ganger om dagen, som jeg ofte syns det kan bli med "slitsomme" barnesanger. Flere av sangene har vi også lært oss, og synger ofte. Her kan du høre et par av sangene fra CDen. 
Som dere kanskje skjønner vil jeg gjerne anbefale Vennebyen og produktene deres videre. Innholdet i serien er superbra - man kan være venner med alle, og hjelpe hverandre. Serien passer like godt til jenter som til gutter. For minstemann som er ekstremt opptatt av kjøretøy er det ekstra stas å se når brannbilen, politibilen eller sykebilen kommer kjørende med blålys og sirener. 

Bamsene i pakken var stas å få, men har ikke blitt lekt veldig mye med i ettertid. T-skortene har vi brukt mye, og de holder seg veldig bra, selv etter et par vask. En ting som var litt uvant var at de er litt romsligere i halsen enn jeg er vant til, men det er sikkert bare en smakssak. CDen har vi som sagt hørt mye på. Du kan se gjengen fra Vennebyen hver søndag på morgenbarne-TV på TV2. Vi har tatt opp flere episoder derfra, som er veldig stas å se igjen. Har du ikke mulighet til å ta opp kan du kjøpe DVD i nettbutikken. Sjekk ut om du finner noe fint! De har masse flott som jeg ikke var klar over før jeg fikk henvendelsen, blant annet masse flotte klærJeg vurderer sterkt å kjøpe politi-pysjamas til minstemann til jul eller bursdag, det tror jeg hadde vært helt toppers! 

Innlegget er sponset. 

_____
Today i recommend the products from "City of Friends"! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki